Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Blog / Knowledge base

Aktualizace: 7. říjen 2019

Trendy v e-mailové komunikaci: personalizují se také obrázky

V soutěži WebTOP100 budou už potřetí hodnoceny nejlepší tuzemské e-mailové kampaně. Ty skutečně nejlepší e-maily ale vznikají na západ od našich hranic, kde už zákazníci mají možnost z e-mailu třeba hodnotit zakoupené zboží nebo hlasovat v soutěži.

V soutěži WebTOP100 budou už potřetí hodnoceny nejlepší tuzemské e-mailové kampaně. Ty skutečně nejlepší e-maily ale vznikají na západ od našich hranic, kde už zákazníci mají možnost z e-mailu třeba hodnotit zakoupené zboží nebo hlasovat v soutěži.

Pokud jde o e-mailovou komunikaci, čeští e-mailoví specialisté a jejich výtvory sice nezaostávají za zahraničím, zároveň ale nepatří mezi inovátory oboru. Částečně je na vině velikost našeho trhu, která v řadě segmentů neumožňuje využít plný potenciál tohoto komunikačního kanálu, ani nejmodernějších nástrojů, s nimiž dnes dokáže zkušený marketér zázraky. Na druhou stranu: k tomu, aby se ve vašich kampaních objevily top trendy a novinky, často nic z toho nepotřebujete.

Personalizace pronikla i do obrázků

S pojmem personalizace je e-mail úzce spjat. Řada kampaní, jako například gratulace k svátku, se již stala už nedílnou součástí komunikační strategie většiny e-commerce hráčů. Přiznejme si ale, že právě tato kampaň je v principu triviální, protože propsat do e-mailu jakýkoli údaj z databáze či relační tabulky je věc jednoduchá.

Novinkou poslední doby je nicméně rozšíření personalizace také do obrázků. Často se s tímto přístupem můžeme setkat u zahraničních fotbalových klubů nebo v případě sázkových společností. Viděli jste už někdy svoje jméno vepsané jako jmenovku na fotbalovém dresu? Pokud ne, zkuste si podobnou personalizaci vytvořit. V případě obrázků nemusíte skončit u propisování jména či animovaného GIFu, ale vyzkoušejte si automatický odpočet, zobrazení obrázku na základě geografické polohy nebo zobrazujte obrázky dynamicky na základě počasí. Ve všech případech se jedná o „nenápadné“ inovativní prvky, které však mohou mít nemalý vliv.


Externí obsah z blogů či sociálních sítí funguje

Vaší pozornosti by neměla ujít ani možnost obohatit vaše e-maily o externí obsah. Nemusíte být zrovna mediálním vydavatelem, abyste disponovali několika datovými XML feedy – klidně postačí váš vlastní blog. Zkuste si vytvořit XML feed, který budete načítat do e-mailu. Ušetří vám práci s obsahem a zajistí jeho aktuálnost i do dalších rozesílek.

Z pohledu adresáta vašich newsletterů platí, že jakýkoli generovaný a externí obsah vybízí minimálně k vyzkoušení. Ať již se jedná o feedy ze sociálních sítí, načítání obsahu z webu či recenzí ze zbožových srovnávačů. Budete-li schopni do generování zahrnout i behaviorální hledisko, a tedy dokážete určit, který obsah je relevantní pro konkrétního zákazníka, budete mít navíc funkcionalitu obohacenou o doporučovací prvek, kde máte vyšší konverze oproti necílenému obsahu jisté.

Načítání externího obsahu navíc nemusí nutně znamenat jen ulehčení práce – velmi dobře se dá využít také k podpoře vaší značky.


Obsah e-mailu může ovlivnit i jeho příjemce

U globálních společností jako Amazon či Ticketmaster nejsou výjimkou kampaně obohacené o možnost ovlivnit obsahu e-mailu jeho příjemcem. Ten může i doma z gauče pohodlně odeslat hodnocení zakoupeného produktu nebo se třeba aktivně účastnit hlasování v MTV Video Music Awards. Zní to jako sci-fi, ale jedná se o realitu, která má větší budoucnost, než ex post odesílané dotazníky. V těchto případech si už potřebujete osvojit nemalé know-how a inteligentní platformu, která dokáže obsloužit zákazníka napříč prodejními kanály.

Pokud se aktivně zabýváte přesahem jednotlivých komunikačních kanálů, možná se vás bude týkat i jedna starší, často však opomíjená funkce. Do automatických programů můžete přidat krok, ve kterém e-mail nahradíte SMSkou. Pracujete-li rádi s publikem na sociálních sítích, můžete si vyzkoušet standardní sdílení, nebo se raději zaměřte na push notifikace a Facebook Custom Audience – řada e-mailových nástrojů již dnes obsahuje plně funkční integraci. Na západ od našich hranic je zase oblíbené sdílení obsahu z e-mailu do WhatsApp. Díky množství kanálů a sítí máte zkrátka jedinečnou možnost poznat chování svých zákazníků a vykročit vstříc hyper-personalizaci a doplňování e-mailu i z jiných kanálů.

POMOHL VÁM TENTO ČLÁNEK?

SOUVISEJÍCÍ

Spuštění kampaně po najetí kurzorem nebo dotykem na konkrétní místo ve stránce

Označte místo, které spustí kampaň ve chvíli, kdy na něj uživatel umístí kurzor nebo se jej dotkne na dotykovém zařízení

Rozesílejte e-maily profesionálně: s přesným trackingem a segmentací

Špičkový e-mailingový nástroj nabízí maximální doručitelnost, přesnou segmentaci a vysokou míru automatizace.

Zkopírování dárkového kódu do clipboardu

Propisování libovolných polí do obsahu kampaní, včetně ovlivnění jmen CSS tříd, lze v Mailocatoru udělat několika způsoby.

Mailocator Events

Pomocí událostí můžete chytře řídit sled kampaní v celém workflow scénáře a zobrazovat mnohem relevantnější a přesně cílený obsah v reálném čase.

Notifikace

Nastavení zobrazení notifikací ve vašich stránkách pomocí Mailocatoru

Zpracování formuláře (kampaně) vložené do stránky

Jak na odeslání dat z formuláře umístěného ve vašich stránkách do Mailocatoru?

Stojíte na začátku?

Individuální poradenství

Nevíte, jak zlepšit výsledky vašich kampaní, anebo máte pochybnosti o efektivitě vaší práce? Rádi vám poradíme přímo s vašimi daty a ve vašich kampaních.

Vyberte si, s čím chcete poradit, která data vašich kampaní zlepšit a které novinky vás zajímají.

Zeptejte se...

Školení

Vyberte si z nabídky našich školení, nejsou omezená platformou, mohou být pojatá obecně ale i přesně zacílená na vaše potřeby. Místo školení nerozhoduje.

- obecné školení
- školení na míru
- on-line školení

Nabídka školení

Technická podpora

Pracovníci naší technické podpory jsou vám ochotni kdykoli poradit s vašimi dotazy. Ať již se týkají vlastního nastavení nebo jeho kontroly.

Jsme vám k dispozici on-line - e-mail, instant messaging - i prostřednictvím telefonu.