Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Blog / Knowledge base

Aktualizace: 7. říjen 2019

Trendy v e-mailové komunikaci: personalizují se také obrázky

V soutěži WebTOP100 budou už potřetí hodnoceny nejlepší tuzemské e-mailové kampaně. Ty skutečně nejlepší e-maily ale vznikají na západ od našich hranic, kde už zákazníci mají možnost z e-mailu třeba hodnotit zakoupené zboží nebo hlasovat v soutěži.

V soutěži WebTOP100 budou už potřetí hodnoceny nejlepší tuzemské e-mailové kampaně. Ty skutečně nejlepší e-maily ale vznikají na západ od našich hranic, kde už zákazníci mají možnost z e-mailu třeba hodnotit zakoupené zboží nebo hlasovat v soutěži.

Pokud jde o e-mailovou komunikaci, čeští e-mailoví specialisté a jejich výtvory sice nezaostávají za zahraničím, zároveň ale nepatří mezi inovátory oboru. Částečně je na vině velikost našeho trhu, která v řadě segmentů neumožňuje využít plný potenciál tohoto komunikačního kanálu, ani nejmodernějších nástrojů, s nimiž dnes dokáže zkušený marketér zázraky. Na druhou stranu: k tomu, aby se ve vašich kampaních objevily top trendy a novinky, často nic z toho nepotřebujete.

Personalizace pronikla i do obrázků

S pojmem personalizace je e-mail úzce spjat. Řada kampaní, jako například gratulace k svátku, se již stala už nedílnou součástí komunikační strategie většiny e-commerce hráčů. Přiznejme si ale, že právě tato kampaň je v principu triviální, protože propsat do e-mailu jakýkoli údaj z databáze či relační tabulky je věc jednoduchá.

Novinkou poslední doby je nicméně rozšíření personalizace také do obrázků. Často se s tímto přístupem můžeme setkat u zahraničních fotbalových klubů nebo v případě sázkových společností. Viděli jste už někdy svoje jméno vepsané jako jmenovku na fotbalovém dresu? Pokud ne, zkuste si podobnou personalizaci vytvořit. V případě obrázků nemusíte skončit u propisování jména či animovaného GIFu, ale vyzkoušejte si automatický odpočet, zobrazení obrázku na základě geografické polohy nebo zobrazujte obrázky dynamicky na základě počasí. Ve všech případech se jedná o „nenápadné“ inovativní prvky, které však mohou mít nemalý vliv.


Externí obsah z blogů či sociálních sítí funguje

Vaší pozornosti by neměla ujít ani možnost obohatit vaše e-maily o externí obsah. Nemusíte být zrovna mediálním vydavatelem, abyste disponovali několika datovými XML feedy – klidně postačí váš vlastní blog. Zkuste si vytvořit XML feed, který budete načítat do e-mailu. Ušetří vám práci s obsahem a zajistí jeho aktuálnost i do dalších rozesílek.

Z pohledu adresáta vašich newsletterů platí, že jakýkoli generovaný a externí obsah vybízí minimálně k vyzkoušení. Ať již se jedná o feedy ze sociálních sítí, načítání obsahu z webu či recenzí ze zbožových srovnávačů. Budete-li schopni do generování zahrnout i behaviorální hledisko, a tedy dokážete určit, který obsah je relevantní pro konkrétního zákazníka, budete mít navíc funkcionalitu obohacenou o doporučovací prvek, kde máte vyšší konverze oproti necílenému obsahu jisté.

Načítání externího obsahu navíc nemusí nutně znamenat jen ulehčení práce – velmi dobře se dá využít také k podpoře vaší značky.


Obsah e-mailu může ovlivnit i jeho příjemce

U globálních společností jako Amazon či Ticketmaster nejsou výjimkou kampaně obohacené o možnost ovlivnit obsahu e-mailu jeho příjemcem. Ten může i doma z gauče pohodlně odeslat hodnocení zakoupeného produktu nebo se třeba aktivně účastnit hlasování v MTV Video Music Awards. Zní to jako sci-fi, ale jedná se o realitu, která má větší budoucnost, než ex post odesílané dotazníky. V těchto případech si už potřebujete osvojit nemalé know-how a inteligentní platformu, která dokáže obsloužit zákazníka napříč prodejními kanály.

Pokud se aktivně zabýváte přesahem jednotlivých komunikačních kanálů, možná se vás bude týkat i jedna starší, často však opomíjená funkce. Do automatických programů můžete přidat krok, ve kterém e-mail nahradíte SMSkou. Pracujete-li rádi s publikem na sociálních sítích, můžete si vyzkoušet standardní sdílení, nebo se raději zaměřte na push notifikace a Facebook Custom Audience – řada e-mailových nástrojů již dnes obsahuje plně funkční integraci. Na západ od našich hranic je zase oblíbené sdílení obsahu z e-mailu do WhatsApp. Díky množství kanálů a sítí máte zkrátka jedinečnou možnost poznat chování svých zákazníků a vykročit vstříc hyper-personalizaci a doplňování e-mailu i z jiných kanálů.

POMOHL VÁM TENTO ČLÁNEK?

SOUVISEJÍCÍ

Tagy pro nahrazení obsahu

Propisování libovolných polí do obsahu kampaní, včetně ovlivnění jmen CSS tříd, lze v Mailocatoru udělat několika způsoby.

Akce setval – změna hodnot ve formulářích Mailocatoru

Pro dynamické změny výchozí hodnoty v pop-upech lze použít akci setval

Automatické opravy překlepů v e-mailových adresách

Mailocator dokáže na základě strojového učení opravit řadu běžných překlepů v e-mailové adrese a upozornit na ně uživatele.

Změny v importu slevových kódů od 1. 12. 2020

Pokud používáte v Mailocatoru slevové kódy, prosím, věnujte pozornost následující informaci

E-mailing: Fénix, který povstal z popela

Pokud byste se v roce 2009 zeptali marketingových specialistů na budoucnost e-mailingu, nepochybně by řada odpovědí předvídala ústup ze slávy a nevalnou perspektivu.

Losování náhodného slevového kódu

Potřebujete losovat náhodnou výhru anebo kód ke gamifikačnímu pop-upu? Mailocator umožňuje jednoduše nastavit pravděpodobnost na setinu procenta, náhodně vybrat výhru a doručit ji do e-mailového nástroje.

Stojíte na začátku?

Individuální poradenství

Nevíte, jak zlepšit výsledky vašich kampaní, anebo máte pochybnosti o efektivitě vaší práce? Rádi vám poradíme přímo s vašimi daty a ve vašich kampaních.

Vyberte si, s čím chcete poradit, která data vašich kampaní zlepšit a které novinky vás zajímají.

Zeptejte se...

Školení

Vyberte si z nabídky našich školení, nejsou omezená platformou, mohou být pojatá obecně ale i přesně zacílená na vaše potřeby. Místo školení nerozhoduje.

- obecné školení
- školení na míru
- on-line školení

Nabídka školení

Technická podpora

Pracovníci naší technické podpory jsou vám ochotni kdykoli poradit s vašimi dotazy. Ať již se týkají vlastního nastavení nebo jeho kontroly.

Jsme vám k dispozici on-line - e-mail, instant messaging - i prostřednictvím telefonu.